Blog
Retrofit: Transformar un cotxe convencional en elèctric
Els canvis formen part essencial de vida humana. Ja des del s. XIX en plena revolució industrial on es crearen els primers models d’automòbil fins a la creació del motor de combustió. Però aquesta màxima ha anat cada cop a més.
La vida canvia cada cop de forma més ràpida i també els costums: Trenta anys enrere, l’ecologisme rebia un suport minoritari i sovint, nostrat. Fins i tot sortien suposats experts a defensar que els ecologistes exageraven, que la terra ho aguanta tot, etc.
Actualment ens hem tornat cada cop més conscients de la importància de cuidar el medi ambient. Ara tots reciclem i mirem malament a qui no ho fa.
L’opinió pública ha canviat tant la seva postura vers aquesta qüestió que cada cop més empreses s’han vist forçades a invertir per implementar sistemes per reduir la seva petjada ambiental (i anunciar-ho als 4 vents, evidentment). Cosa que demostra fins a quin punt ha canviat la mentalitat del consumidor quan parlem d’ecologia.
Un dels sectors que més canvis ha hagut de fer per adaptar-se al nou model ecològic és el de l’automobilisme. Ja des de fa anys, quan es va el concepte de motor híbrid guanyava pistonada davant els cotxes de motor dièsel i gasolina convencionals, però aquesta voluntat i necessitat s’ha incrementat especialment l’última dècada amb la comercialització del concepte elèctric per a la mobilitat.
La definició exacta de retrofit és la de transformar un vehicle utilitzat i renovar completament la seva tecnologia interna amb l’objectiu de modernitzar-la completament. És a dir, agafar un cotxe que està pràcticament mort i convertir-lo en híbrid o elèctric.
Tenint en compte que el conductor cada cop ha de pagar més taxes per les emissions de CO₂ que genera el seu vehicle, la idea de conduir un cotxe elèctric guanya força, per raons eco: tant ecològiques com econòmiques. D’altra banda, però, els cotxes elèctrics nous amb suficient autonomia per funcionar com un automòbil convencional, encara tenen un preu molt alt per al consumidor mitjà, sobretot si pensem en models per conduir fora de ciutat
Actualment realitzar un retrofit a Espanya costa uns 15.000 € aproximadament. Però hem de destacar, que aquí al costat, a França, pots realitzar aquesta conversió per poc més de 6.000 €, quasi un terç menys. Aquesta diferència de prop de 9.000 € és deguda als costos derivats dels tràmits que s’han de realitzar en l’àmbit burocràtic per poder circular en aquests vehicles modificats.



En el cas francès, un cop un model determinat ha estat convertit i homologat, aquesta homologació serveix per a la resta de cotxes del mateix model.
En canvi a Espanya aquesta homologació s’ha de fer a cada un dels components que formin part del vehicle. Així doncs depenent del país el retrofit pot passar de ser una opció altament econòmica a ser una opció només per a col·leccionistes i enamorats.